۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۵۵۳۰۳۳
محمدی در گفت‌وگو با رسا:

لایحه بودجه ۹۷ به اشتغال توجه کافی ندارد | علل رد کلیات بودجه سال ‌آینده در مجلس

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تبیین علل مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۹۷، کافی نبودن بودجه اشتغال و عدم توجه به برنامه ششم توسعه را از این علل برشمرد.
داود محمدی

داوود محمدی رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره برخی دلایل مخالفت و موافقان نمایندگان ملت با کلیات لایحه بودجه 97، گفت: بالا بودن سقف انتشار اوراق مشارکت توسط دولت، مصلحت ندانستن نحوه تامین بودجه برای طرح‌های عمرانی، کافی نبودن بودجه اشتغال و استانی شدن بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید که استان‌ها را با کمبود بودجه روبرو می‌کرد از جمله دلایلی بود که مخالفان را وادار به رد کلیات بودجه 97 کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون بودجه طرح برجسته‌ای وجود نداشت، ابراز کرد: مخالفان در زمینه حل مشکلات همسان سازی حقوق بازنشستگان و توجه به این قشر، معتقد بودند که نگاه جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

محمدی افزود: در رابطه با قیمت حامل‌های انرژی، قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، حقوق مربوط به هیأت علمی و قضات و عدم توجه به قانون ششم توسعه از دیگر دلایلی بود که باعث شد نمایندگان ملت به کلیات لایحه 97 رای مخالف دهند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی رد کلیات لایحه بودجه از سوی مجلس را امری بی سابقه در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و خواستار اصلاح اشکالات این لایحه شد.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس درخصوص دلایل موافقان کلیات لایحه 97، خاطرنشان کرد: بحث تمرکز زدایی در بودجه، عملکرد بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، توجه به موضوع آب و آب رسانی، توجه به مسائل زیست محیطی و ساماندهی پسماندها، توجه به مشارکت بخش خصوصی در کنار بخش دولتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، توجه به خطوط ریلی که باعث توسعه و درآمدزایی برای کشور می‌شود را می‌توان از دلایل اصلی موافقان بیان کرد./813/ت۳۰۲/ق

 

ارسال نظرات